Lissandra
Buz Cadısı Lissandra daha sonraki bir tarihte yayımlanacak.
Sejuani
- Sejuani yeni bir model, hikâyesinde güncellemeler ve yenilenmiş yetenek seti ile tekrar yayımlandı. Kışın Gazabı hakkında daha fazla bilgi burada.
- Buzdan Zırh (Pasif)
- Bir yetenekle veya normal saldırıyla rakibe hasar vermek, Sejuani’nin kısa süreliğine ilave zırh elde etmesini ve üzerindeki hareket yavaşlatma etkilerinin azalmasını sağlıyor.
- Kutup Saldırısı (Q)
- Sejuani ileri atılarak rakipleri havaya savurur ve azami can değerlerine göre büyü hasarı verir. Bir rakip şampiyonu havaya savurduğunda saldırı durur
- Kuzey Yeli Topuzu (W)
- Yoğun Buz (E)
- Pasif: Sejuani’nin yetenekleri ve normal saldırıları rakiplere Buz etkisi yapar
- Aktif: Sejuani yakındaki ve Buz etkisindeki tüm rakiplerin hasar görmesini ve yavaşlamasını sağlar
- Buzul Hapsi (Ulti)
- Sejuani, çizgi şeklinde bir hat boyunca buzdan yapılmış bir bola fırlatır. Bola, rakip bir şampiyona isabet ederse parçalanarak hedefi ve çevresindeki rakipleri sersemletir. Bola bir rakip şampiyona çarpmadan azami menzile ulaşırsa parçalanarak yakındaki rakipleri yavaşlatır
- Sejuani'nin bir sonraki normal saldırısı, hedefe ve onun çevresindeki rakiplere fazladan büyü hasarı verir. Sonra Sejuani topuzunu savurarak, çevresindeki rakiplere zamanla büyü hasarı verir.
Trundle
Trundle yeni bir model, hikâyesinde güncellemeler ve yenilenmiş yetenek seti ile tekrar yayımlandı. Trol Kralı’ndaki değişikliklerin ayrıntıları burada.
- Kralın Hakkı (önceki adı Çürüt)
- Oynanışta değişiklik yok
- Kopar (önceki adı Kuduz Isırık)
- Hasar 30/45/60/75/90’ndan (+0,8/0,9/1/1,1/1,2 saldırı gücü) 20/40/60/80/100 (+1,0/1,05/1,1/1,15/1,2 saldırı gücü) olarak ayarlandı
- Artık isabet halinde hedefi 0,1 saniyeliğine %75 azaltıyor
- Animasyon hızı, Trundle’ın saldırı hızıyla orantılı olarak artıyor
- Donmuş Krallık (önceki adı Kirlet)
- Saldırı Hızı bonusu %20/30/40/50/60’tan %20/35/50/65/80’e çıkarıldı
- Artık Trundle’a %8/11/14/17/20 artmış iyileştirme veriyor
- Artık sıvışma sağlamıyor
- Buzdan Sütun (önceki adı Pislik Sütunu)
- Artık yönlendirmeli büyüleri engelliyor
- Süresi 6,5 saniyeden 6 saniyeye indirildi
- Dize Getir (önceki adı Istırap)
- Artık 200/350/500 yerine 20/22/24 (100 YG başına +%2) azami can hasarı veriyor
- Zırh ve büyü direnci sömürüsü %15/20/25 yerine %20 olarak ayarlandı
- İkinci sömürü etkisi artık 6 saniyede sömürmek yerine 4 saniyede uygulanıyor ve bir 4 saniye daha aynı nitelikleri koruyor
Brand
- Volkan
- Artık Alev’den etkilenen bir rakibe isabet ettikten sonra doğruca diğer rakiplere sıçrıyor
Corki
- Füze Salvosu
- Füze Salvosu’nun kullanılmasının, bir başka füze için bekleme süresini yeniden başlatan bir hata düzeltildi
Dr. Mundo
- Mikroplu Satır
- Herhangi bir can değerinde gerçekleştirilebilir; ama can değerini 1’in altına düşüremez
- Acısever
- Herhangi bir can değerinde gerçekleştirilebilir; ama can değerini 1’in altına düşüremez
Draven
3.5 Yaması’nda;Draven’ın Dönen Baltası’nı değiştirerek, hareket hızı artışlarından yararlandığında Draven’a daha düzgün dönmesini sağlamaya çalıştık. Ne yazık ki bu değişiklikler azılı Draven oyuncuları için sorun yarattı ve fırlatma ve yakalamalar arasındaki uzun mesafeleri kapatarak becerilerini sergilemek isteyen oyuncular için yeterli potansiyeli sunamadı. Bu nedenle, değişikliği geri almaya karar verdik.
- Dönen Balta
- Draven’ın Dönen Balta tarafından yönlendirilmesine etki eden bir değişiklik geri alındı ve önceki işlevsellik tekrar getirildi
- Baltanın düşme noktası artık geçilmez arazinin Draven’a en uzak kısmı olmayacak
Ezreal
- Pulsefire Ezreal
- Pulsefire Ezreal’ın, bazı hedeflere son vuruş yaptığında çıkan altınların görünmemesine yol açan bir hata giderildi
- Ölüyken, İsabet Dalgası’na seviye atlatıldığında ölüm animasyonunun ikinci kez oynamasına yol açan bir hata düzeltildi
Fiddlesticks
- Sömürü
- Fiddlesticks’in Sömürü’yü başarıyla gerçekleştirdikten sonra anında saldırmasını engelleyen bir hata giderildi
Karma
Daha önceki yama değişiklikleri ile, Karma’nın genel kullanılırlığını ve Mantra üretimini arttırdık. Bu değişiklikler; İçindeki Alev’in düşük seviyelerine hasar artışı vererek ve Esin’i güçlendirip, birinci seviyede çok daha etkili olmasını sağlayarak Karma’nın oyunun ilk evrelerindeki varlığını daha düzgün hale getirme amacını taşıyordu.
Ek olarak, -Mantra dahil olmak üzere- Karma’nın yeteneklerinden üçünün bekleme sürelerini azaltarak, Karma’nın Güçlenen Ateş’le daha iyi sinerji kurmasını ve oyunun ilerleyen dakikalarında daha ölçekli ilerlemesini sağladık.
- İçindeki Alev
- Hasar 60/110/160/210/260’tan 80/125/170/215/260’a çıkarıldı
- Değişmez Karar
- Bekleme Süresi 16/15,5/15/14,5/14’ten 16/15/14/13/12’ye düşürüldü
- İlham
- Bekleme Süresi 12 saniyeden 10 saniyeye düşürüldü
- Hareket hızı %20/30/40/50/60’tan %40/45/50/55/60’a çıkarıldı
- Mantra
- Bekleme Süresi 45 saniyeden 45/42/39/36’ya çekildi
Lulu
- Seviye başına Mana 50’den 55’e çıkarıldı
- Işıltılı Ok
- Mana bedeli 40/50/60/70/80’den 60/65/70/75/80’e çıkarıldı
Malzahar
- Hiçliğin Çağrısı
- Mana bedeli 80/90/100/110/120’den 80/85/90/95/100’e düşürüldü
- Ölü Bölge
- Mana bedeli 90/100/110/120/130’dan 90/95/100/105/110’a düşürüldü
Nasus
Azami seviyelerde %95 hareket hızı ve saldırı hızı indirgemesi sağlayan Çürü, otomatik saldırıya dayalı şampiyonları tamamen etkisiz bırakıyor ve karşı hamle yapmalarına fırsat vermiyordu. Saldırı Hızı yavaşlatmasını düşürerek, Nasus’un şampiyonları sindirmekte hâlâ etkili olmasını, ama kurbanlarının dönüp savaşma seçeneğine sahip olmasını sağladık.
- Çürü
- Saldırı hızını yavaşlatma miktarı yarıya indirildi
Nunu
- Tüket
- Tüket, artık sonuca ulaşmadan hedefin ölmesi halinde Öngörü’yü arttırmıyor
Olaf
- Pervasız Vuruş
- Herhangi bir can değerinde gerçekleştirilebilir; ama can değerini 1’in altına düşüremez
Quinn
Quinn’in harita boyunca yüksek hareket yeteneğine sahip sıra dışı bir SG taşıyıcı olarak güçlerini vurgulamak istedik. Quinn artık Oyuncu Değişimi’ni kullanarak çatışmalara daha güvenli bir şekilde dahil olup ayrılabiliyor; Keskin Duyular’ın sağladığı ilave hareket hızı, çatışmalarda daha kaçabilir olmasını sağlıyor.
Diğer iki değişikliğe gelince; Kör Eden Saldırı’ya yetenek gücü oranı vererek, oyuncuların Üçlü Kuvvet gibi eşyalar dizerken veya Baron Nashor güçlendirmesini alırken ilave güç alabilmelerini sağladık. Vurkaç için, Quinn üzerine atılırken hedefine ufak bir sersemletme vererek, kaçmak için daha rahat kullanılmasını amaçladık.
- Kör Eden Saldırı
- Artık 0,5 yetenek gücü oranına sahip
- Keskin Duyular
- Pasifte Quinn artık saldırı hızı bonusuna ek olarak 20/30/40/50/60 hareket hızı kazanıyor
- Vurkaç
- Artık hedefi kısa süreliğine engelliyor
- Oyuncu Değişimi
- Azami hareket hızı bonusu tüm kademelerde %80’den %80/90/100’e getirildi
- Taban hareket hızı bonusu tüm kademelerde %20’den %20/30/40’a çıkarıldı
- Bekleme Süresi 140/120/100 saniyeden 140/110/80 saniyeye düşürüldü
- Hava Saldırısı artık Oyuncu Değişimi’nden 2,5 saniye sonra değil, 1 saniye sonra yapılabilir
Rumble
- Alev Makinesi
- Artık Rumble’ın otomatik olarak normal saldırı yapmasını engellemiyor
Shen
- Ki Saldırısı
- Totemlere saldırırken Ki Saldırısı’nın tüketilmesine yol açan bir hata düzeltildi
Sivir
- Tabana Kuvvet
- Artık Bıçaklı Bumerang ve Seken Atış rakip şampiyonlara vurduğunda da etki gösteriyor
Thresh
Ölüm Cezası ve pasifi; yüksek dürtme, ani hasar ve düşük bekleme süreleri ile erken safhalarda aşırı fayda sağlıyordu. Ölüm Cezası’nın pasif hasar bonusunu Derisini Yüz’e taşıyarak, Thresh oyuncularının becerilerine kademe atlatırken daha stratejik düşünmelerini sağlayacağız.
- Ölüm Cezası
- Hasar 80/110/140/170/200’den 80/120/160/200/240’a çıkarıldı
- Pasif, Derisini Yüz’e taşındı
- Derisini Yüz
- Hasar 65/105/145/185/225’ten 65/95/125/155/185’e düşürüldü
- Artık Ölüm Cezası’nın önceki pasifine sahip (normal saldırılarda ilave hasar)
- Totemlere saldırırken pasifin hasarının tüketilmesine yol açan bir hata giderildi
- Derisini Yüz’ün bazen istenenden daha fazla hasar vermesine yol açan bir hata düzeltildi
Udyr
Bu değişikliklerle, birkaç şeyi ayrı ayrı elde etmek istedik. Öncelikle, Udyr’in oyunun ilk dakikalarındaki Kaplan Hali hasarını azaltma amacı güttük; ama ayrıca oyun ilerledikçe daha iyi ölçeklenmesini sağlamaya çalıştık. Bu değişiklikler, Kaplan Hali’nin aktif hasarındaki saldırı gücü oranlarının ölçeklendirilmesiyle uygulandı.
İkinci olarak; Kaplan Hali’nin aktif hasarını büyü hasarından fiziksel hasara çevirerek, Udyr’e karşı eşya dizmeyi daha içgüdüsel hale getirdik. Ayrıca; Kara Balta ve Son Fısıltı gibi saldırı gücü odaklı eşyalardan daha fazla yararlanacağından, Udyr’in de düzgün eşya dizilimi daha kolay olacak.
- Kaplan Hali
- Aktif hasar büyü yerine fiziksel hasara çevrildi
- Aktif hasar 30/80/130/180/230’dan (+1,5 toplam saldırı gücü) 30/80/130/180/230’a (+1,2/1,3/1,4/1,5/1,6 saldırı gücü) getirildi
- Aktif saldırı gücü %15/20/25/30/35’ten %30/40/50/60/70’e yükseltildi
- Artık saldırı hızını kalıcı etki olarak vermiyor
- Yeni kalıcı etki: Normal saldırılar isabet halinde toplam saldırı gücünün %15’ini verir
- Ayı Hali
- Udyr artık sadece şampiyonları sersemletirken atılıyor
Vayne
- Kazıkatar
- Menzil artık saldırı menziliyle uyumlu
Vi
- Duvar Delen
- Duvar Delen’in etkinleştirilmesinden sonra gerçekleştirilemez hale gelmesine neden olan bir hata giderildi
- Orantısız Güç
- Artık Duvar Delen’i yüklerken gerçekleştirilemiyor
Zac
- Çalıdayken transparanlığı arttı
Zed
Daha önce Zed, Canlı Gölge’nin bekleme süresini sürekli sıfırlayarak Gölge Darbesi ile büyük minyon dalgalarını biçebiliyordu. Bu değişiklikler, Zed ile daha saldırgan bir oyun tarzını teşvik etmek ve koridorda karşısına çıkmabilmek adına oyunculara fırsat vermek için yapıldı.
- Canlı Gölge
- Bekleme Süresi 22/20,5/19/17,5/16 saniyeden 18/17/16/15/14 saniyeye düşürüldü
- Gölge Darbesi
- Minyonlara ve canavarlara vurmak artık Canlı Gölge’nin bekleme süresini azaltmıyor
- Rakip şampiyonlara vurmak Canlı Gölge’nin bekleme süresini artık 1 değil 2 saniye azaltıyor
Eşyalar
Dayanıklılık Karşımı, bir durumu kontrol altına almak isteyen oyuncular için “hepsi bir arada” güç patlaması olmak üzere tasarlandı. Düşük bedeli ile oyuncular onu önemli bir etkisi olmayan, genel bir başlangıç eşyası olarak kullanıyordu. Dayanıklılık Karışımı’nın altın maliyetini arttırarak, amaçlanan riskli stratejiye daha uygun olmasını sağladık.
- Dayanıklılık Karışımı
- Bedeli 250 altından 350 altına çıkarıldı
Dayanıklılık Karışımı’na yaptığımız değişikliğin yanında, oyuncuların uzun süre koridorda kalmak için mümkün olduğu kadar çok can iksiriyle başlamasına müdahale etmek istedik. Ancak, bu yüksek dirençli başlangıçlar oyuncuları motive edecek bazı etkileşimleri de yok ediyor. Özellikle manasız şampiyonlar bu başlangıçtan faydalanırken; mana temelli rakipler yenilenen yüksek can değerini tüketemiyor. Başlangıç eşyası dizilimlerini ve fazla sayıda iksirli başlangıçlara bel bağlayan şampiyonları izleyeceğiz; ancak öncelikle yüksek hayatta kalma sağlayan pasif dizilimlere odaklanmak istedik.
- Can İksiri
- Bir seferde 5 Can İksiri ile sınırlandı
- Mana İksiri
- Bir seferde 5 Mana İksiri ile sınırlandı
- Ionia Çizmeleri
- Geliştirme bedeli 700 altından 650 altına düşürüldü (toplam bedel 1050 altından 1000 altına düşürüldü)
- Tiamat
- Birleştirme bedeli 665 altından 265 altına düşürüldü (toplam bedel 2300 altından 1900 altına düşürüldü)
- Saldırı gücü 50’den 40’a düşürüldü
- Vahşi Hydra
- Birleştirme bedeli 200’den 600’e çıkarıldı (toplam bedel değişmedi)
- Çizmeler
- Bir seferde 1 çizmeyle sınırlandırıldı
Sonsuz Uçurum
- Sonsuz Uçurum, özel oyunlarda ve temel eğitimde Cesaret Arenası’nın yerini aldı
- Sonsuz Uçurum’da oynanan karşılaşmalar için bir 5’e 5 Hepsi Rastgele sırası devreye sokuldu
- 5. Seviye veya daha üstü oyuncularla sınırlandırıldı
- Oyuncular, Şampiyon Seçimi aşamasında 200 puan karşılığında yeni bir şampiyon almak için şanslarını deneyebilirler
- Tüm oyuncular 200 yeniden deneme puanına sahip
- İlave yeniden deneme puanları, Sonsuz Uçurum’da eşleştirmeli karşılaşma tamamlayarak kazanılabilir
- Kazanılan yeniden deneme puanı artışları, oyuncunun sahip olduğu şampiyon sayısına göre belirleniyor
- Yeniden deneme puanı, oyuncunun profilinde görülebilir.
Oyun Arayüzü
- Akıllı Sinyal
- Sinyal simgeleri, oyundaki diğer görsellere uyacak şekilde güncellendi
- Eşya Dükkânı
- Artık sağ alt köşesinden sürüklenerek boyutu değiştirilebilir
- Varsayılan boyut, ekran çözünürlüğüyle belirleniyor
Ligler
- Oyun sonu ekranının derhal güncellemek yerine yanlış olarak “Lig bilgisi işleniyor” mesajını göstermesine yol açan bir hata giderildi
- Her bir lig için özel olarak tasarlanan şampiyon başlıkları, oyuncu profillerindeki Ligler sekmesine eklendi
- LP 'kilitlenmesi' düzenlendi. Oyuncular 100 LP’ye yaklaşırken, kazandıkları ve kaybettikleri LP miktarı daha öngörülebilir olacak
- Terfi serisinde bir karşılaşmadan çıkmak artık 1 yenilgi sayılacak. Bu, kaybetmenize 1 bozgun kalmışsa, serinizi bitirecek
Genel
- Baron Nashor/Ejderha
- Artık hasarlarını azaltacak etkilere bağışıklar
- Baron Nashor, Ejderha ve Zehirçene katletme mesajları artık sohbet bölümünde kalın yazılıyor
- Uğursuz Koruluk sunak ele geçirme mesajları artık sohbet bölümünde kalın yazlılıyor
- Yüklü eşyalar artık bunu güçlendirme olarak göstermek yerine yük sayacını gösteriyor
- Oyuncular artık rakip takımdan tekrar bağlanma mesajlarını görmeyecekler
- Trundle, temel eğitimde Master Yi’nin yerini aldı
- Büyü kalkanları, birden fazla büyü art arda hızla hedefe vursa bile sadece bir büyüyü engelliyor
- Kapalı Rastgele, özel oyunlara bir seçim tipi olarak eklendi. Bu mod, Hepsi Rastgele gibi işliyor; ama rakip takımın şampiyonları şampiyon seçiminde görünmeyecek
- Yazılım vertex gölgelendirmesi kullanan ekran kartı (genellikle dizüstü bilgisayarlardaki gibi entegre kartlar) sahibi oyuncular, tüm haritalarda FPS performansında %10-40 artış görmeli
Her yamayla, oyunun görünümünü çeşitli derecelerde iyileştirmeye çalışıyoruz. En yeni ekran kartı sürücülerini yüklemenizi öneririz.